PEMBELAJARAN MATEMATIKA TERPADU PADA ANAK USIA DINI
DOI:
https://doi.org/10.46306/jas.v1i2.24Keywords:
Matematika Terpadu, Pendidikan Anak Usia Dini, Integrated Mathematics, Early Childhood EducationAbstract
This paper aims to analyze integrated mathematics learning in early childhood education. Education for early childhood is one of the processes of growth and development that has a unique nature so that it has growth and development that is in accordance with the needs of the level of growth and development. This article is based on the assumption that early childhood should not be taught to count. Researchers used a meta-analysis of previous research and literature on mathematics learning in early childhood education. The findings from this article are expected to have a positive impact on the growth and development of early childhood. It is also hoped that learning mathematics in early childhood can be carried out with concepts that are truly in accordance with the characteristics of early childhood learning
Downloads
References
Ulfah, M. Lisa, F. 2019. PENGEMBANGAN PEMBELAJARAN MATEMATIKA DALAM NATIONALCOUNCIL OF TEACHERS OF MATHEMATICS (NCTM) PADA ANAK. Jurnal Equalita, Vol 1. Issue 2.
Suwardi, dkk. 2014. Pengaruh Penggunaan Alat Peraga terhadap Hasil Pembelajaran Matematika pada Anak Usia Dini. Jurnal AL-AZHAR INDONESIA SERI HUMANIORA, Vo. 2, No.4
Fathani, A.H. 2015. PEMBELAJARAN MATEMATIKA BERBASIS TEMATIK-INTEGRATIF BERDASARKAN KECERDASAN MAJEMUK. Jurnal Pendidikan Matematika. Vol. 1 Nmor 1.
Misrawati, Suryana, D. 2021. Bahan Ajar Matematika Berbasis Model Pembelajaran Tematik terhadap Kemampuan Berhitung Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini. Volume 6. Issue 1.
Saptiani. 2016. MODEL PEMBELAJARAN TEMATIK ANAK USIA DINI DALAM KURIKULUM 2013. Jurnal JEA. Volume 1. Nomor 1.
Lisa. 2017. PRINSIP DAN KONSEP PERMAINAN MATEMATIKA BAGI ANAK USIA DINI. Jurnal Volume. III. No. 1
Rahardjo, Melia M, dkk. 2020. ANALISA PEMBELAJARAN TEMATIK DALAM PENDIDIKAN ANAK USIA DINI. Jurnal Volume XXXXVI No. 1
Lisa. 2018. PENGENALAN BERHITUNG MATEMATIKA PADA ANAK USIA DINI. Jurnal Volume VI. No 2.
Suryana, Dadan. 2017. PEMBELAJARAN TEMATIK TERPADU BERBASIS PENDEKATAN SAINTIFIK DI TAMAN KANAK-KANAK. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini. Voleme 11. Edisi 1.
Nrhayati, Eti, dkk. 2019. Pengembangan Media Box of Number Berbasis Tematik untuk Pembelajaran Matematika Permulaan Anak Usia 4-5 Tahun. Jurnal Pendidikan Anak. Volume 5. Nomor 2.
Rosnawati, dkk. 2021. PENGEMBANGAN PERANGKAT PEMBELAJARAN TERPADU MODEL WEBBED MELALUI PENDEKATAN TEMATIK DI TK. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini. Volume 6. Nomor 2.
Putri, Kurnia. 2018. Kompetensi Guru Matematika Dalam Mengembangkan Kompetensi Matematis Siswa. Jurnal pendidikan dan kebudayaan Volume 8. No 2.
Sriningsih, N. 2009. Pembelajaran Matematika Terpadu untuk Anak Usia Dini. Bandung: Pustaka Sebelas.
Saripudin, A. 2017. Strategi Pengembangan Kecerdasan Naturalis pada Anak Usia Dini.
Trianto. 2007. Model Pembelajaran Terpadu dalam Teori dan Praktek. Jakarta, Prestasi Pustaka.
Prihantoro, A. (2021). Asesmen Formatif Pada Pendidikan Anak Usia Dini Di
Indonesia. As-Sibyan: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(1), 53–64.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Ulfa Maulida, Riska Yuliani, Ira Anggraeni

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.